Fă această distincție pentru a-ți cuceri obiectivele în 2024

Written by on ianuarie 17, 2024

Unul dintre motivele pentru care ne este greu să ne ținem de rezoluții este că nu știm să facem diferența dintre intenție, obiectiv și strategie.

Când ne propunem lucruri de genul ”să merg la sală de 3 ori pe săptămână” sau ”să beau 2L de apă pe zi” sau ”să nu mai mănânc seara după o anumită oră” – toate acestea sunt strategii. Asta ca să nu mai vorbesc de faptul că acest ”să nu mai…” este și formulat negativ, adică are atenția direcționată spre ce să nu faci, nu pe ce să faci în schimb.

Oricum, ce vreau să spun cu asta este că atunci când nu suntem conectați la care este obiectivul și care este intenția, scopul pentru care ne dorim acel obiectiv – ne va lipsi energia emoțională necesară pentru a susține strategiile.

În plus, ne stabilim strategii când de fapt obiectivul poate nici nu este clar. Când ne împotmolim sau pierdem din elan, tindem să renunțăm și să ne criticăm pentru a nu fi în stare să ne ținem de…. Și concluzionăm că nu ne-am îndeplinit ”obiectivul”. Dacă, în schimb, avem în atenție obiectivul și intenția, modurile de a ajunge acolo sunt nelimitate.

Când ne conectăm la ce vrem să obținem și de ce, pornim motoarele interioare într-un fel sustenabil.

Haideți să vedem, mai specific, care este diferența dintre

Intenție vs. Obiective vs. Strategii

 

Intenția este decizia de a crea ceva în realitatea noastră.

Răspunde la întrebarea ce?, dar destul de amplu, de abstract.

Are legătură în general cu A FI.

Exemple:

”Devin genul de om cu un stil de viață sănătos.”

”Devin genul de om care se respectă pe sine.”

”Sunt un antreprenor de succes.”

”Sunt un părinte bun pentru copiii mei.”

 

Obiectivul este una dintre manifestările fizice ale intenției.

Răspunde la întrebările ce, când, unde?

Este în general formulat la nivel de A AVEA.

Exemple:

”Am condiția fizică ideală la greutatea de… kg pe data de…”

”Este finalul anului… și constat că am generat un profit de … în compania mea”

”Este data de… și constat că mi-am format o echipă bine închegată, motivată, care lucrează în sinergie… <descriere specifică a cum arată și funcționează echipa pe care ți-o dorești>.”

”Este finalul anului… și constat că am creat aceste experiențe memorabile cu copiii mei.”

 

Strategia răspunde la întrebarea cum?

Are legătură cu verbul A FACE.

Exemple:

”Merg la sală de 3x/ săptămână.”

”Fac 3 întâlniri/ săptămână cu prospecți bine calificați pentru produsele/ serviciile oferite de compania mea.”

”Fac o întâlnire de echipă de 30 de minute în fiecare luni dimineață.”

 

Magia se întâmplă când le aliniem pe toate trei.

Deci dacă vrei să implementezi obiceiuri noi (adică strategii), întreabă-te cu ce scop și ce vrei să obții specific cu ele?

Sau pornește invers. Stabilește mai întâi obiectivul și intenția, și o dată ce ai făcut asta, concentrează-te pe obiceiurile care te vor duce inevitabil acolo. Găsește plăcere și satisfacție în ele, lăsând loc în același timp pentru ce altceva e posibil?

Și să ne amintim că experiențele pe care vrem să le trăim, emoțiile pe care vrem să le simțim, lucrurile pe care vrem să le descoperim – sunt tot creații, parte din creația numită VIAȚA TA.

Ce vrei să creezi anul acesta?

Haide să punem rotițele în mișcare împreună la Crafting your Life – Experiență pentru design-ul unui viitor dorit!

Până data viitoare, spor la șlefuit!

CP_FAB01039

Tagged as , , ,



Haide în comunitatea noastră!

Ține legătura cu noi și alătură-te celor care primesc newsletter-ul ”Leveraging NLP and the New Magic”. Teme de gândire, povești personale și ponturi NLP aplicabile imediat direct la tine în inbox.


Search